Aktualizace stránek 11.09.2019
Z webu https://kmf.cz/ Vám byla poslaná informace o změnách na stránkách https://kmf.cz/ :
Informace o novinkách v klubu a na klubových stránkách.
Přátelé,
včera byl 1. schůzka po prázdninách. Sešlo se opět torzo klubu, kdy se mně omluvili pouze 3 členové. Vzhledem k tomu, že tam většina nebyla a řešili jsme docela zásadní otázky budoucnosti klubu, tak Vám ve zkratce dám tyto informace, pokud toto někdo vůbec čte.
1) Nevím, kdo z Vás si to uvědomil, ale příští rok končí funkční období současnému výboru našeho fotoklubu. Tento termín vyprší v měsíci 04/2020. Vzhledem k zájmu a účasti na schůzkách, kdy jediná a největší účast je na výroční schůzi, která se koná každý rok v měsíci únoru, tak jsem se rozhodl, že příští rok bude tato výroční schůze i schůzí volební.
Co se týká mně, tak pokud by měl přetrvávat současný stav, kdy Váš zájem a chuť něco ve Fotoklubu dělat je 0 nebo lépe řečeno, na klubovou akci se dostavíte, až na některé vyjímky, pouze v případě že nemáte už vůbec co na práci a nejste vůbec unaveni. No a za takového stavu se mně moc nechce pokračovat ve funkci předsedy našeho fotoklubu, protože mne to stojí mnoho úsilí a dělat to pouze pro sebe, když vidím Váš ten nezájem a nechuť něco dělat. A já to nechápu, protože vždy jsem si myslel, že focení je Váš koníček, a tedy budete mít zájem se účastnit dění ve fotoklubu. Bohužel jsem se hluboce zmýlil. Krásný příklad je letošní výstava v Letovicích. Dne 28.8.2019 jsme odinstalovali výstavu, já fotky složil u sebe a dne 2.9.2019 jsem psal, abys Ti kdo měli fotku v Letoviccíh si pro ni přišli ke mně. Do dnes tedy za 7 dnů přišli 3 členové Roman, Jana a Lenka. Pavel si přijde zítra. Zbytek se ani neozval, takže nevím jak dlouho budu mít Vaše fotky u sebe. A to jsou ty věci, které mně vadí a hodně. 99% práce v klubu vykonává výbor a potom je tady cca 10 členů (stále stejní), kteří když je potřeba, tak pomohou. A zbytek se jenom veze!!!
Na minulé volební schůzi, kdy jsme zakládali zapsaný spolek, tak jsem Vám nastínil moje vize, kam a jak by se měl náš fotoklub ubírat. Ve stanovách čl.2 a 3 jsou definované cíle a úkoly našeho fotoklubu. Kdo z Vás je nezná, tak se koukněte a zjistíte, že z toho není asi až na 2 body naplněno vůbec nic.
Tedy naše klubové dění se zúžilo na vysedávání v hospodě 2x do měsíce a když někdo má volno a nemá co dělat tak dojde pověsit 1 ze 2 výstav. Trochu málo. Pro mě osobní zklamání a považuju to i za moje osobní selhání.
Také jsem se rozhodl, že sice máme demokracii, ale bohužel je to dobrý institut, ale nevážíme si ho.
Z mé strany by bylo jednoduché to zabalit a příští rok nekandidovat. To by také možná znamenalo konec našeho fotoklubu. Ve fotoklubu jsem prožil mnoho pěkných chvil a potkal řadu kamarádů na kterých mně záleží, a hlavně tento klub má 30-ti letou tradici, kterou zahodit by bylo škoda. Ono bourá se vždy dobře, ale staví se velice špatně. Takže toto jsou důvody proč mně to jedno není, možná jsem sám, ale přesto chci za tento klub ještě bojovat.
Proto jsem včera torzu členů, kteří přišli, nastínil moje představy jak dál a za jakých podmínek jsem ochoten uvažovat o opětovné kandidatuře.
Říkám kandidatuře, a to neznamená rovnítko zvolen.
Takže jsem navrhl tyto kroky, které by měli směřovat ke 2 stavům:
I) Najdeme způsob, že změníme stanovy a následné související dokumenty, tak aby výboru se uvolnily ruce a mohl vytvářet nějakou koncepci s cílem naplnění článku 2. našich stanov. A hlavně, aby se celý klub zapojil do činnosti a hlavně stávající činnost asi nikoho nenaplňuje a nebaví, když se jí neúčastní, tak třeba, když se budete všichni na činnosti podílet, tak třeba Vás to začne bavit. Pře 2 lety jsem se Vás všech ptal na Vaše představy o činnosti našeho fotoklubu. No a odpovědí jsem dostal 2 ze 48 členů!! Něco je špatně!!!!!
II) Klub zanikne a budeme se scházet pravidelně v nějaké hospodě bez programu, bez cílů, pouze kdo bude chtít.
Doufám, že k tomu nedojde.
Bod 1) je soubor kroků, které povedou k tomu, že k začátku měsíce únoru 2020, budou jasné změny stanov a hlavně souvisejících dokumentů, které upřesňují stanovy
a) každý z Vás se bude podílet nějakým způsobem na činnosti fotoklubu a budou odpovědni výboru fotoklubu. O možnostech chci delší dobu diskutovat, aby se našlo řešení přijatelné pro většinu a hlavně, aby to fungovalo. Jedním z možných řešení je, že v klubu budou ustanoveny sekce (např. organizační, pro výstavy atd.) a každý člen bude povinen být členem některé sekce a tam aktivně pracovat. Sekce pak budou zajišťovat jednotlivé činnosti klubu – klubová setkání, výstavy, mapové okruhy, vzdělávání atd. Vedoucí sekce pak bude odpovídat za její fungování ve spolupráci s výborem. Samozřejmě se bude na činnost klubu a jednotlivých sekcí tvořit roční plán činnosti. (to je jeden z možných návrhů na řešení zlepšení činnosti, očekáváme proto širokou diskuzi a další návrhy z řad členů). Věřím, že možných řešení najdeme několik a třeba vytvoříme průnik a začne to fungovat.
b) Bude nastavené financování fotoklubu, tak aby byl fotoklub 100% financovatelný z vlastních zdrojů s nějakou rezervou a ne aby, činnost dotovali někteří jedinci. Podle toho se upraví výše příspěvků.
Tak a teď jak se k tomuto cíli dostat. V průběhu měsíce října výbor vytvoří pracovní skupinu o cca 8-10-ti členech, která připraví úpravu stanov a navazujících dokumentů, tak jak jsem popsal v předchozím. Součástí skupiny budou i potencionální zájemci o členství ve výboru, protože bych chtěl, aby tyto změny byly udělané s cílem, když nefungovala po dobu 4 let dobrovolnost, tak bohužel se to bude muset přesně stanovit v pravidlech a já spolu s výborem to budeme po Vás vyžadovat. Samozřejmě je zde skupina členů, kteří zakládali tento fotoklub, případně jejich věk je pokročilejší, takže těch se to nebude týkat! To je jasné.
Vzhledem k tomu, že náš fotoklub je demokratický a bylo by fajn, kdyby do funkcí kandidovalo více členů, abyste si mohli vybírat. Takže kdo z Vás by měl zájem pracovat ve výboru, prosím přihlaste se mně na email sasa@kolovratnik.eu a já Vás zahrnu do přípravné skupiny, abyste se mohli také podílet na změnách, a v případě Vašeho zvolení, abyste věděli podle jakých pravidel bude fotoklub fungovat a vy ho budete řídit.
Začátkem února zašleme finální dokumenty všem členům, aby si je mohli prostudovat a věděli o čem budeme diskutovat a následně hlasovat na volební schůzi.
Samozřejmě se nebráním diskuzi na členských schůzkách a také, klidně mně můžete posílat nápady a názory emailem na sasa@kolovratnik.eu. Hlavně je potřeba diskutovat a ne mlčet a strkat hlavu do písku.
2) Vyhodnotili jsme skončený 48. ročník Ratibořického okruhu
V klubech jsme skončili na 1. místě o 100 bodů před 2. fotoklubem
V jednotlivcích :
Ivan HURBÁNEK 1., 2. a 4. místo
Alexandr KOLOVRATNÍK 6. a 7. místo
Alexandr KOLOVRATNÍK získal cenu Oldřicha Jenky sen. za nejlepší krajinářskou fotografii
Ostatní výsledky budou v článku, který vytvořím v průběhu měsíce října. Teď nestíhám.
3) Co se týká aktuálních mapových okruhů, které se rozběhnou na podzim letošního roku.
a) MSMO nemám propozice, ale očekávám je každým dnem. Proto prosím do 23.9.2019 pošlete na email sasa@kolovratnik.eu každý z Vás náhled 5 fotografií, ze kterých vybere výběrová skupina 20 – 25 fotografií, ze kterých na schůzi 24.9.2019 vybereme společně 15 fotografií, které se přihlásí do letošního ročníku MSMO. Kdo pošle po termínu opravdu má smůlu a tentokrát neuhnu ani o 1 hodinu. A nějaké nošení na schůzi po termínu, tentokrát opravdu nebudu akceptovat.
b) Ratibořický mapový okruh 49. ročník. Původně, když jsem odjížděl na vyhlášení, tak jsem si myslel, že se letos nezúčastníme, ale po tom, co jsme vyhráli jako klub a v jednotlivcích 5 našich členů skončilo v 1. desítce + cena Oldřicha JENKY za nejlepší krajinářskou fotografii, tak jsem se rozhodl, že se letos musíme zúčastníme. No a vzhledem k tomu, že tento mapový okruh začíná dne 30.9. tak není moc času na výběr, proto jsem se rozhodl, že pošleme do mapy všechny fotografie z právě skončeného MSMO a přidáme 5 fotografií 1. 2 nejlepších autorů z MSMO a 1. z 2. nejlepších autorů ze 48. ročníku RMO. Poslední jsem chtěl přidat 1 fotografii Hanky PINKOVÉ, ale bohužel mně ji neposlala (takže tu poslední se nějak rozhodnu večer), ale já je dneska prostě musím začít chystat k tisku, protože to je cca 3 hodiny práce a musím je zítra poslat Alešovi, aby je příští týden vytiskl, protože mám další týden dovolenou a já musím poslední týden v září dokompletovat soubor fotografií což jsou opět zase min 3 hod. práce, abych ho mohl v pátek 27.9.2019 poslat asi do Tišnova. Rozpis ještě nemám.
Mějte se krásně.
Předseda klubu a administrátor www stránek
Saša Kolovratník.