autor: Alexandr Kolovratníkvytisknout
Byla to již naše 26. výroční členská schůze, která uzavřela další rok naší společné činnosti.
Klubové výstavy :
Členské výstavy :
Moravskoslezský mapový okruh :
V loňském 12. ročníku MSMO jsme se umístili na 2.místě jako klub a Alexandr KOLOVRATÍK se umístil na 2. místě v jednotlivcích. Po předloňskému neúspěchu (11. místo) jsme se výrazně zlepšili a myslím si, že jsme tam, kam patříme!
Existuje článek k loňské mapě na našich stránkách v sekci Mapové okruhy, kdo má zájem, tak může se kouknout!
Uskutečněné výjezdy :
Umístění na fotosoutěžích :
Existuje článek k fotosoutěži IGNIS BRUNENSIS na našich stránkách v Sekci Úspěchy, kdo má zájem, tak může se kouknout!
Kalendář Armády spásy 2015 :
V roce 2015 jsme se podíleli na projektu Charitativní akce, kterou je Kalendář pro Armádu Spásy na rok 2015. Na této akci jsme se podíleli vytvořením fotografií pro tento kalendář. Autorem těchto fotografií je Alexandr KOLOVRATNÍK. V lednu 2015 bude vytvořen článek s ukázkami z tohoto kalendáře. Budete o tom informováni!
Na schůzi přišel Jirka SLÁMA s návrhem, že by se chtěl vzdát funkce předsedy našeho klubu!! No a že mne navrhne jako předsedu! Na tento krok mně připravoval už od podzimu a hodně jsme to probírali. Důvodů měl několik, kdy z většinou těchto důvodů jsem nesouhlasil, pouze s jedním ano, ale ten byl pro mne hodně důležitý!! Důvody se kterými jsem nesouhlasil byly, že podle něj už nemá klubu co nabídnout, že jeho vinou klub stagnuje a že je potřeba vedení klubu oživit! S tímto stále nesouhlasím, protože momentální stav našeho klubu, není vina Jirky SLÁMY! Je to přesně naopak, kdyby ho nebylo, tak možná už ani „neexistujeme“. Druhý důvod, že už to nedává časově, s tímto plně souhlasím, protože kdykoliv jsem přišel k němu do atelieru a viděl ho, jak nestíhá, tak jsem měl obavy, aby to vše zvládnul a nezbláznil se! No a hlavně Anička už je úžasná velká slečna a Jirka chce být vynikajícím tátou, což chápu, takže vzhledem k tomu, že Jirka je můj kamarád, tak jsem na jeho návrh přistoupil! Pouze jsem stále hledal způsob, jak to vyřešit, tak aby náš klub nepřišel ve vedení o člověka, který je pro mne ideální prototyp předsedy jakékoliv organizace, pro svoji schopnost stmelovat a spojovat lidi, komunikativní schopnosti, lidské vlastnosti, kreativitu, kontakty na vedení našeho města atd. a v případě zaměření našeho klubu je to navíc jeden z nejlepších fotografů co znám. No a co víc si přát než mít předsedu takového člověka!!!! Na schůzi jsme se shodli, že Jirka bude čestným předsedou a já předsedou. Toto je podle mne řešení, které odpovídá mým představám o způsobu, jak má Jirka zůstat ve vedení klubu! Já samozřejmě budu vykonávat, vše co s mou funkcí souvisí jak nejlépe umím a Jirka bude náš klub reprezentovat!! Tímto se vyřeší i to, že jsem chtěl pokud na toto řešení přistoupím i nějakého místopředsedu, který by mne zastoupil, když nebudu moct. Tímto místo místopředsedy budeme mít čestného předsedu!
Další změna je na místě pokladníka. Pavel ŠPAČEK, který tuto funkci vykonával 19 let vynikajícím způsobem, přišel s návrhem na změnu, protože vzhledem k tomu, že velkou část roku tráví mimo Brno, což pro tuto funkci není ideální stav. Na schůzi jsme se dohodli, že ho nahradí Jindřiška KOCMANOVÁ. Což je také pro mne ideální volba. Navíc je příjemné mít ve výboru i ženu, zvláště na této pozici.
Chtěl bych za nás všechny poděkovat odcházejícím členům výboru Jirkovi SLÁMOVI za 12-ti leté předsednictví a Pavlu ŠPAČKOVI za 19-ti leté vedení klubové pokladny!
Nové složení výboru Klubu moravských fotografů je :
· Alexandr KOLOVRATNÍK – předseda
· Jiří SLÁMA – čestný předseda
· Jindřiška KOCMANOVÁ – pokladník
· Jiří VAŠÍČEK – mapový a kulturní referent
· Drahoš ILČÁK – výjezdní referent
· Alexandr KOLOVRATNÍK – správce www stránek
Na tomto složení se shodli všichni účastníci výroční schůze dne 24.1.2015 v počtu 20 členů z 31 všech členů. 4 členové se omluvili.
Já slibuji, že se pokusím nahradit Jirku, jak nejlépe to budu umět. Tento model vyzkoušíme tento rok. Příští rok na výroční schůzi, vyhodnotíme a případně uděláme korektury!
Jinak pokud budete mít jakýkoliv nápad, připomínku k činnosti, tak prosím jakoukoliv cestou pište, volejte!! Kontakty znáte a jsou také na webu Seznam členů/ Výbor.
Takže od 25.1.2015 pracuje výbor Klubu moravských fotografů v tomto složení.
Dále jsme se dohodli, že se bude výbor pravidelně scházet vždy 2. úterý v měsíci ½ hodiny (od 17:00 hod.) před naší pravidelnou schůzkou v kavárně VINNÉ-TÚ POD MONTE BÚ, Úvoz 43, Brno. Samozřejmě Ti co budou moct, ale slibuji Vám, že vždy někdo z výboru přijde, abyste mohli přijít za námi s nápady, připomínkami! Samozřejmě o všem se můžeme pobavit společně i potom na schůzce.
O veškerém dění v klubu budete informováni pomocí Newsletterů z těchto stránek nebo pomocí emailů!
Do konce ledna 2015 budou udělané změny v seznamu členů a ve výboru na těchto stránkách. Včetně kontaktů!
Pravidelné setkání nad fotografiemi :
Dohodli jsme se, že i letos budeme pokračovat v pravidelném setkání členů nad fotografiemi. Stejně jako loni každé 2. a 4. úterý v měsíci. Místo bude stejné jako loni a to v domovské klubovně "kavárně" :
VINNÉ-TÚ POD MONTE BÚ, Úvoz 43, Brno. Mapa je zde.
Tyto termíny platí do 30.6.2015. S termíny na 2.1/2 roku 2015 budete upozorněni v průběhu letních prázdnin v měsíci červenci/srpnu 2015.
Klubové výstavy :
Členské výstavy :
Tady očekávám aspoň stejnou aktivitu jako v loňském roce! O jednotlivých výstavách budete informování v předstihu!! Stránky+maily!
Výjezdy :
Kromě toho, stejně jako loni jsou 2 foto výjezdy jarní Toskánsko a podzimní Dolomity. A stejně jako loni, se cena odvíjí od podílu dopravy a ubytování! Nejsme cestovka! Nabídku jsem posílal v ½ ledna 2015 mailem všem členům!! Kdo nedostal nebo má nějaký dotaz, tak se ptejte mail, telefon! Jsem Vám k dispozici!
Samozřejmě ještě v plánu jsou jednodenní výjezdy, ale to se bude řešit operativně podle počasí a týden předem pošlu nabídku! U mě jsou vždy 3 místa c autě a další se může přidat není problém! Chtěl bych Rešáky, Satinu, Adršpach apod.!!!! Jinak doufám, že i z Vaší strany přijde nějaký nápad kam vyrazit, pofotit, pokecat prostě si to spolu užít!
Kalendář Armády spásy 2016 :
Stejně jako loni i letos se podílíme na charitativní akci Kalendář armády spásy pro rok 2016. Zase se budeme podílet na tvorbě fotografií. Vše se dělá zadarmo, pouze logo našeho klubu je na lašé kalendáře a veškerý výtěžek jde na podporu Armády spásy! To se týká všech participujících firem nebo organizací!
Uctili jsme památku zemřelých členů :
Bohužel nás loni opustil náš dlouholetý člen Ruda DRÁPAL!
Hospodaření klubu :
Vzhledem k výměně pokladníka klubu jsme hospodaření klubu neprobírali.O hospodaření klubu budete informováni do konce měsíce ledna 2015, jakmile bude provedeno předání pokladny novému pokladníkovi Jindřišce KOCMANOVÉ. Toto mám v plánu udělat v týdnu 26.1.2015 do 30.1.2015. Jakmile tato akce proběhne, tak se udělá inventura, vyhodnocení a potom budete informování o výdajích a příjmech v loňském roce. Dále bude vytvořena stránka, která bude průběžně aktualizovaná, kde budete mít možnost se kdykoliv podívat na hospodaření klubu. Tato stránka bude chráněna heslem a toto Vám, bude sděleno v okamžiku vytvoření této stránky!
Hospodaření klubu za rok 2013 bylo schváleno bez připomínek 100% zůčastněných členů na výroční schůzi klubu.
Oživení galerii na www stránkách :
Tato domluva platí od loňska a nějak není dodržovaná. Takže ji připomínám :
Loni jsme se domluvili, že bychom měli všichni začít přispívat do členských galerii s tím, že vždy fotky z aktuálního měsíce se budou dávat do galerie Novinky v galeriích a na konci měsíce, až začnou chodit nové fotky na další měsíc, se ty staré přesunou do galerií jednotlivých členů. Cíl je, aby tyto stránky žily a návštěvníci získali pocit, že jsou na stránkách fotoklubu, protože zatím to tak není. Tento model není fixní možná dospějeme k jinému, ale hlavně napřed je potřeba posílat fotky a vytvářet galerie!!! Pro upřesnění pro galerii stačí elektronická podoba fotky v rozlišení 800 px delší strana a stačí poslat mailem!
Soutěž PF
Všem vítězům gratulujeme a zúčastněným děkujeme za dodání PF-ek.
PF si můžete prohlédnout v galerie na konci článku.
Výsledky :
Jan VÁLKA
2. místo
Bohümil KOCINA
Ivan HURBÁNEK Jarda ŠVEC Drahomíra JULÍNKOVÁ
Tak to je snad vše a závěrem přeji hodně dobrý rok a dobré světlo !
Sešel se rok s rokem a zase se blíží konec roku 2014. Takže je čas sejít začátkem roku 2015 na výroční klubové schůzi.
Sejdeme se :
Dne : 24.1.2014 v 10:00 hod.
Kde : Hotel Amphone, třída Kpt. Jaroše 1942/29, 602 00 Brno-Černá Pole. Mapa je zde.
Plán :
Zhodnocení letošního hodně úspěšného roku
Uzavření roku 2014, který byl 26. výročím vzniku klubu
Soutěž PF jako vždy
Změna ve vedení klubu
Naplánujeme výstavy na další rok, protože je potřeba zamluvit výstavní prostory
Naplánujeme výjezdy, tak aby byly atraktivní pro více členů než letos a nemusí být jenom 2
Nabídka výjezdu do DOLOMIT a TOSKÁNSKO
Trochu nepopulární, ale pro činnost klubu velmi důležité a to výběr příspěvků
Návrhy na zlepšení www stránek, tak aby byly přínosem pro všechny členy
Diskuze o focení a ostaním co nás napadne
Takže začněte připravovat PF, nachystejte dobrou náladu, nápady na zlepšení činnosti klubu a www stránek, tak aby stránky opravdu žili. A hlavně si vyhraďte čas, ať se sejdeme v maximálním počtu a pořadně si to společně užijeme.